hemska värld...


Satt och läste på dn.se. Hittade där en artikel om en trettonårig somaliska som blivit avrättad då hon hade erkänt äktenskapsbrott. Det visade sig att hon egentligen ville anmäla en våldtäkt men hade då istället blivit gripen. Den här trettonåriga flickan dödades av ett 50 tal män som kastade sten på henne.

50 stycken vuxna män, 50st. Det är så sjukt, så fel, så vidrigt, så jävla äckligt. Jag blir så arg men egentligen så tror jag inte jag förstår det. Jag får inte in i mitt huvud att vuxna män dödar en tretton årig flicka. Går inte.  En flicka som någon äcklig pervers man har våldtagit. Den här flickan, barnet, har varit med om alla tjejers värsta mardröm. Sen straffas hon, med döden. Plågas till döds.

Vad har hänt med världens människor? Vad kommer att hända med oss? Finns ett helvete kommer mer än halva jordens befolkning att hamna där. Mer än det. Vi är hemska. Elaka.

Jag sitter här framför min dator, har allt jag behöver, och lite till. Jag, vi, ni kan inte ens föreställa oss hur det är att leva som denna lilla flicka, men så många lever så. Varför? Enligt mig beror det på vår egoism. Jag har det bra, du har det bra. Vi bara låter världen leva som den gör, vi låter flickor våldtas och stenas till döds. Hela världen tillåter det. Jag kan inte ensam stoppa detta men vi är en hel värld som kan hjälpas åt. Det är många länder runt om i världen som behöver hjälp, de styrs av monster. Men vad gör vi människor runt omkring? Inget. Det hjälper inte henne att jag har fadderbarn som jag skickar pengar till varje månad. Det hjälper inte henne ett dugg. Det stillar mitt samvete, och jag vet att mina brev är uppskattade, men brev räddar inte liv. Jag tror på godhet. Jag vill att hela världen ska tro på godhet. Det är så lätt att lägga över ansvaret på staten och olika ledare och politiker. De kan sköta världen. Då kommer det gå käpprätt åt helvete. Världen behöver mänsklighet, de behöver mammor och pappor som vet vad det betyder att älska sina barn. Välden behöver människor som vet hur det är att mista någon, att vara med om någon hemsk upplevelse. Som kan sätta sig in i andra människors känslor och tankar. Sveriges politiker kan inte detta, inte något lands politiker eller ledare. Vi kan ju ta Bush som ett enkelt exempel, han har stämplat hela Afghanistan som hemskt med hemska invånare. Men så är det inte, det är talibanerna som är hemska, inte en flicka eller pojke på 10 år som råkar vara född i Afghanistan. Det är detta jag menar med mänsklighet. Världen vi lever i idag är inte mänsklig.

Barn, är det heligaste som finns. De ska en dag styra denna världen, men om inte världen går samman och uppfostrar sina barn väl så kommer denna värld snart inte finnas kvar. Det är bara vi som kan påverka våra barns framtid, ingen annan. Bara vi, världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0