när jag ändå är arg...

Jag har skrivit så mycket om pappa och mina känslor kring det. Letade runt i dator och hittade detta som jag skrivit för ett tag sedan och nu när jag ändå är på krigsstigen så kan jag publicera detta dokument med.

Förbud mot vattenskoter var det ja...

Min lillebror fick för ett tag sedan, innan allt det här med pappa började, en vattenskoter. Han var överlycklig. Det bästa han någonsin fått sa han. Han körde med den i ca 7 timmar sen tvärstopp, slut på det roligaste min bror någonsin varit med om. Han vågar inte nu, pga. några personer som gick ut i tidningen och sa att det kör omkring helgalna människor på vattenskoter i Ringsjön. En av dessa personer sa till min lillebror och mamma att det var en fräck sak min lillebror fått och han var då hur positiv som helst, dagar senare är han i tidningen som en ledsen utsatt person. Falskt?  Sen blev det liv i kommunnissarna.  På kommunens hemsida kunde läsas att framförande av vattenskoter är olagligt, där fanns till och med en liten söt bild på en vattenskoterförare med ett stort streck över. Detta är dock borttaget nu. Tur, då detta tyder på en viss okunnighet.

Lagen som bildades nu i somras ger direktiv om att vattenskotrar endast får köras i vissa farleder, inte är de många i alla fall, hur som helst, detta strider mot EU´s lagstiftning angående fri handel med varor samt att produkter som är godkända inom EU ska fritt få marknadsföras och användas inom EU.

Denna nytillsatta svenska lag kan man alltså köra över med sin vattenskoter! Detta borde framgå på Höörs kommuns hemsida samt många andra hemsidor! Att detta är en process som inte är utredd än, att denna lag går emot EU´s direktiv . Inte bara ta något ur sitt sammanhang!

Denna lag är olaglig i sig och ett riktigt beslut kommer att tas inom ett år och enligt en professor i sjörätt ser det ut som att Sverige kommer att förlora.

Blir man stannad av polis eller annan så hänvisa till detta. De kan inte göra något, det är ett svart hål. Blir man bötfälld eller dömd på annat sätt så kan man se framemot skadeståndsersättning. Ingen har blivit fälld hittills, vad ska man bli fälld för? Ingen åklagare vill ta sig an detta.

Det irriterar mig att jag ens sitter och skriver om detta men jag lackar ur... En lag som förbjuder människor att ha roligt! Hej Storebror.  Varför lägger staten ens ner energi och framför allt pengar på detta? Finns väl viktigare saker att ta tag i, sjukvården till exempel.  Och alla viktiga människor som sätter dessa regler, vi lever i ett demokratiskt land, varför inte rösta om det. Man ska tänka på att de som styr vårt land inte är som vi men det är de som sätter lagarna.

Det skrivs mycket om att alla skoterförare är helt galna! Kör på folk som badar etc. Skoterförare ska följa samma lag, nämligen sjöfartslagen, som andra vattenfordon och det gör 90% av alla skoterförare. Det finns idioter som kör båt med.

Så var det det här med miljön, vattenskotrar är inte mer miljöfarliga än båtar, fråga Finland, och så var det ljudet, en vattenskoter låter mindre än en normalstor motorbåt. I vissa sjöar är inte motorbåtar tillåtna och där ska givetvis vattenskotrar också vara förbjudna. Vattenskotrar stör inte heller djurlivet mer än en båt, bevisa motsatsen.

Jag tycker detta är så fruktansvärt tramsigt, bilar och motorcyklar är tillåtna, båtar likaså, så att förbjuda vattenskoter är helt obegripligt.  

Luta dig tillbaka, tänk: Popcorn ska förbjudas, detta kämpar regeringsnissarna stenhårt för, detta då nissarna inte kan sova då grannen poppar popcorn till niofilmen på TV3. Så absurt är detta!       

Sök på Hugo Tiberg Professor i Sjörätt & njut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0